Blogger Layouts

kj

Followers

Saturday, November 27, 2010

W@L@U P@HiT H@Ru$ DiTeL@N

Kenapa ALLAH temukan kita dgn orang yang salah sblm kita jumpa orang yang TEPAT untuk kita?


Pernah tak korang dengar kata-kata ini...mesti korang pernah dengarkan..apa pendapat korang??
Aku memang dah banyak jumpa orang yang salah sebelum ni tapi aku tak tahu yang sekarang ni masih orang yang salah atau orang yang tepat...


Pada mulanya aku kenallah mamat nie masa aku study...maklumlah cinta pandang pertama terus terpikat...memanglah betul orang kata dari mata jatuh ke hati....masa tu aku kurang pandailah bab-bab niekan...sebelum kenal ngan die ada gak orang yang nak tapi aku nie jenis jual mahal...haha...dipendekkan cite..biarlah aku gelarkan die "Z". Cinta sakan kami masa tue tapi banyak halangan yang kami tempuh...yelah cinta jarak jauh...tempat die susah nak dapat line  phone..tempat kerja pun tak dapat line...terpaksa tunggu die kuar g bandar masa cuti baru kami callin-calling...tapi cinta tue bertahan hanya setahun lebih...hujung tahun 2006 tak silap aku..pertama n kali terakhir untuk kami keluar date...thanks sebab ajak saya kuar masa tue...lepas kami jumpa terus kami lost contact....sampailah tahun baru..aku wish "SELAMAT TAHUN BARU" kat die...tak semena-mena dan tanpa alasan die minta putus..mesti korang tahu perasaan aku masa tue...selang beberapa bulan die hubung aku minta maaf sebab die dah terima azab dari TUHAN.....aku nie jenis cepat simpati ngan orang..aku pun maafkanlah die...TAPI korang tahu keesokannya die bagitahu yang die akan tunang ngan pilihan family die...masa tue aku tak tahu nak buat apa..kalo die depan mata aku memang aku naik tangan dan kaki...bukan tue jer die cakap...Korang nak tahu apa die cakap..die cakaplah die tak pandai bercinta..pada die bercinta lepas kahwin halal...die banggakan tunang die sebab die tak pernah jumpa tunang die tanpa family..yelah aku ni jahat...mana layak dengan die bakal ustaz...tunang pun ustazah..tapi sejahat-jahat aku takdelah aku nak tipu macam die...Bak kata orang "Sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jugak"..itulah die....die kata die tak kenal bakal tunangnya..tapi wat pengetahuan "Z"..saya dah tahu semuanya..bakal tunang awak tue satu tempat study dan satu ahli persatuan surau di tempat study...takkanlah tak kenal kot...tapi semua dah berakhir..die pun dah kawin dan dah ada anak...aku doakan kebahagiaan "Z" di atas penderitaan orang lain...cukuplah die berterus-terang..aku akan terima seadanya...itulah kisah pertama...


Kisah kedua aku kenal ngan die masa tu sebab die silap number...biarlah ku gelar die "F"..die ni dok KL dan seorang lecture....aku bercinta selepas putus ngan "Z"..bab-bab sakit ati memang ada lagi...aku ngan die nie tak lama hanya bertahan sebulan je sebab aku tahu die masih sayangkan ex-gf die dan die nak balik ngan ex-gf..jadi aku malas nak pikir aku lepaskan die...


Kisah ketiga pulak kenal ngan dak Melaka..Aku gelar die "N"...N muda lagi..tapi nampak matured...aku je yang masih nampak budak-budak...tapi aku bertahan hanya seminggu aja sebab aku tahu banyak halangan yang harus aku tempuh dengan orang yang lebih muda dari aku...yang nie aku yang minta putus walaupun die sayangkkan aku..Thanks a lot..


Kisah keempat aku kenal ngan die melalui akak family angkat aku yang seorang army...die yang kenalkan aku ngan member die....nama die "A"..die memang baik cuma die taknak kenal lama-lama ngan sorang pompuan sebab family die dah minta die kawin..disebabkan aku masih study aku masih lom bersedia..maybe die taknak tunggu aku..die telah tunang ngan pilihan family die..masa tu aku masih couple ngan die masa die bertunang..masa tu die balik johor tanpa memberitahu aku..sampai satu malam tu aku mesej die..aku kata bz ke...die jawab "tahu takpe...dahlah saya ngah ada kenduri kat rumah"..aku pun balas "ok"...selang 3 ari aku mesej die...tapi korang nak tahu sape yang balas..TUNANG die..."die minta aku jangan ganggu tunang die...die minta aku wat dunia aku..die ngan dunia die"...so aku terus OFF..


Kisah kelima ngan anak sedara family angkat...ni pun cinta pandang pertama...tapi bukan aku yang jatuh cinta...die ni kira kerja pun ok..tapi dipendekkan cite die ni terlalu sosial..bab pompuan semua die tahu...die ni berlagak...aku bukan jenis suka orang berlagak..walaupun kerja ok gaji ok..tapi die nie suka kikis duit orang...aku pun tak lama ngan die..sape nak ngan orang macam tue..tahu menghabiskan duit orang jer...tapi die still tunggu aku..aku pun tak tahu sebab apa..tiap kali contact mesti panggil aku "SAYANG" dan minta alamat rumah aku...


Kisah keenam..aku kenal ngan "M" 1 tempat praktikal..tapi die kerja,aku jer yang praktikal.....die tahu kisah aku...die janji aku nak jaga aku ngan baik kalo boleh sampai akhir hayat..tapi tue hanya di bibir...die minta putus dengan alasan family die tak setuju sebab perbezaan umo..masa tu memang aku geram..sampai aku tak maafkan die...member die yang sibuk jaga tepi kain orang, aku balun...sape tak geram...die takut nak jumpa aku..kalo kami terserempak cepat-cepat die lari...


Dan yang terakhir dengan sekarang nie..setiap perhubungan mestilah ada krisis..tapi aku tak tahu sampai sekarang die still sayang kat aku walaupun aku dah banyak sakitkan ati die,..disebabkan kisah lama, aku jadikan die mangsa lepas kemarahan aku..ntahlah..aku  pun tak tahu die boleh tahan dengan perangai aku...Adakah korang rasa apa yang aku rasa??..Adakah die orang yang TEPAT untuk aku???Semua tue ALLAH yang tentukan..Kite hanya merancang..


Sebenarnya banyak lagi kisah-kisah yang aku tak ceritakan di dalam nie sebab aku tak berapa ingat nama-nama ex-bf aku..maklumlah banyak sangat..macam PLAYGIRL plak..tapi semua tue pengajaran untuk aku...THANKS A LOT SEMUANYA...walaupun itu menyakitkan...Semoga korang bahagia....









No comments:

Post a Comment